Onvoldoende saldo !

Consumenten hebben steeds meer moeite om de eindjes aan elkaar te knopen en het ergste moet nog komen. Deze situatie gaat in toenemende mate een rol spelen bij het mislukken van automatische incasso's. Onvoldoende saldo, oftewel storneringscode AM-04. Hoe los je dat op ?

Virtual Collection Assistant

Als je incasso storneert wil je dit zo effectief mogelijk oplossen. Je klantdata is hiervoor essentieel. Je hebt niet alleen de beschikking over de "statische" data, zoals naam, rekeningnummer, e-mailadres en telefoonnummer. Je beschikt ook over de communicatie en betaaldata. Deze rijke data kun je uitstekend gebruiken om de communicatie en behandeling van storneringen met je klanten als een data-gedreven proces te atomiseren. Tot en met koppeling naar je back-end systemen. Volledig End-to-End.

Regeling of afspraak onze Bot Genie is hier een zeer passend tool voor. Bied je klanten actief de mogelijkheid om een betaalregeling te treffen volgens je eigen beleid en richtlijnen. Deze regelingen kunnen volledig automatisch worden overeengekomen door onze Genie. Deze kan ontsloten worden via je bestaande online communicatiekanalen, web-based of in-app. De gemaakte afspraken, termijnbetalingen en alle communicatie wordt verzameld en real-time teruggekoppeld naar je systemen en administratie.

"Win-Win"

De digitale mogelijkheden van afhandelen zijn eigenlijk onbegrensd. Het stelt je in staat om effectief en efficiƫnt met afwijkingen in je betalingsverkeer om te gaan. Dit bespaart aantoonbaar tijd en geld in je back- en front-office. Nog belangrijker; snel en effectief reageren wanneer een betaling mislukt met wat voor reden dan ook. Als je dat goed inricht maak je er juist een positieve ervaring van en dat blijft hangen.

Benieuwd naar de mogelijkheden ? Plan een afspraak voor een vrijblijvende kennismaking en introductie via https://solvenius.nl/contact