Het perfecte Tekst-to-Speech-bericht voor betaalherinneringen

De outbound callcenter-oplossing van Solvenius belt automatisch klanten en speelt dan text-to-speech (TTS) berichten af. Vervolgens worden de reacties van de DTMF (dual-tone multi-frequency) touch tones opgevangen, zodat klanten kunnen worden doorverbonden naar een agent. Ook kan automatische opvolging plaatsvinden via e-mail en/of sms-berichten inclusief betaallinks.

4

Interactive Voice Response

De Interactive Voice Response (IVR)-dienst van Solvenius biedt verschillende mogelijkheden om de efficiency van het automatisch bellen te verbeteren. Denk aan antwoordapparaat-detectie en de mogelijkheid om een ander bericht af te spelen na de beep. Verder kan IVR automatisch een klant meerdere keren bellen op verschillende tijdstippen als er niet wordt opgenomen.

Hoe schrijf je het perfecte TTS-bericht?

Het schrijven van TTS-berichten kent zo z’n eigen uitdagingen. TTS-stemmen hebben geen intonatie en ze spreken woorden altijd hetzelfde uit. Om de TTS-audio zo natuurlijk mogelijk over te laten komen, volgen hieronder enkele tips om je persoonlijke belscript te verbeteren.

Gebruik geen afkortingen

Schrijf woorden volledig uit om ervoor te zorgen dat ze correct worden uitgesproken.

Controleer de spelling

De TTS-stem leest het script voor precies zoals het is geschreven, inclusief fouten. Controleer je script daarom zorgvuldig op spelfouten en typo’s.

Pas de spelling aan

Indien correct gespelde woorden niet worden uitgesproken zoals je wilt, probeer dan het woord fonetisch te spellen of voeg koppeltekens toe tussen de lettergrepen.

Interpunctie

Maak veelvuldig gebruik van punten en komma’s. TTS-teksten gebruiken komma’s voor ‘adempauzes’ en duidelijkheid. Als je zelf een korte pauze toepast tijdens het uitspreken, voeg dan een komma toe. Als een langere pauze nodig is, dan kun je deze met Solvenius eenvoudig toevoegen.

Luister naar het belscript

Een van de belangrijkste dingen die je kunt doen, is het zelf beluisteren van alle audiofragmenten. Luister nauwkeurig hoe het bericht klinkt en voer indien nodig aanpassingen door om je bericht te optimaliseren.

Meer weten?

Met bovenstaande tips zorg je ervoor dat je belscript perfect overkomt bij je klant. Wil je meer weten over de inzet van TTS in creditmanagement? Neem contact met ons op