Consument kan zelf bedrag kiezen
Een veel gehoord probleem van klanten van Solvenius is dat consumenten niet in staat zijn het volledige bedrag te kunnen betalen van een achterstallige factuur. Ze kunnen wel een deel van deze factuur betalen. Betaalmogelijkheden zoals iDEAL staan niet toe dat het bedrag gewijzigd kan worden. Solvenius heeft hier in samenwerking met een van zijn klanten een oplossing voor gevonden. Hierdoor kunnen consumenten met betaalproblemen een realistische betaling doen die past in de persoonlijke situatie.
In de betaalherinneringen wordt het volledige bedrag gecommuniceerd. Via de bijgevoegde betaallink komen consumenten op hun persoonlijke betaalportaal terecht. Hier krijgen ze de mogelijkheid om het volledige bedrag te betalen of het openstaande bedrag te wijzigen. Indien een consument het bedrag wijzigt en de betaling uitvoert dan is dit automatisch het signaal om een betaalregeling te starten.
Het grootste voordeel is dat consument niet direct in contact hoeven te komen met de klantenservice om een betalingsregeling te starten. Daarnaast blijft je zelf volledig in controle en per regeling kan je een minimumbedrag instellen. Mocht je meer willen weten over deze of andere oplossingen die Solvenius biedt, neem dan contact met ons op.